Słowo „event”, które pochodzi bezpośrednio z języka angielskiego, na stałe wpisało się w polskie słownictwo. W tym samym czasie pojawiły się lokalne odmiany, takie jak „organizacja eventów” lub „firmy eventowe”. „Event” jako zjawisko społeczne wynika z rosnących oczekiwań odbiorców. Odpowiedzią na tę potrzebę jest pojawienie się firm zajmujących się organizacją eventów.
Event jako produkt dzisiejszego rynku
Firma eventowa to zespół złożony z ludzi, którzy mają wizję tego, jak realizować różnego rodzaju wydarzenia. W większości przypadków takie firmy mają też zaplecze sprzętowe lub współpracują z innymi firmami. Wszystko to ma na celu sprostanie oczekiwaniom klientów, a tych oczekiwań jest wiele. Innymi słowy: W przypadku firm zajmujących się organizacją imprez, usługi szybko stały się profesjonalne i nastąpiła specjalizacja usług. Czasami organizacja wydarzenia jest postrzegana jako oferta skierowana da firm i instytucji. Tak było w przeszłości, ale teraz pojęcie eventów jest bardzo szerokie: może to być spotkanie firmowe, uroczystość rodzinna, a nawet spotkanie imieninowe lub urodzinowe dla grupy przyjaciół. Najlepszymi przykładami są komunie, wesela czy uroczystości rocznicowe.
Wyobraźnia i spontaniczność firm eventowych
Firma eventowa jest bardzo elastyczna i dostosowuje się do potrzeb konsumentów. Elastyczność i różnorodność ofert to niewątpliwie coś co wyróżnia profesjonalne agencje eventowe. Wysokospecjalistyczne oferty nie są gotowym pomysłem na żadne wydarzenie. Chodzi raczej o zasób pomysłów, narzędzi i rozwiązań, które pozwalają tworzyć wydarzenia w oparciu o preferencje klientów. Przykładów takiej postawy w firmach eventowych jest wiele, jak np. Eventwizards.pl.
To niekonwencjonalne podejście jest zwykle tym, czego szukają klienci. Tak zorganizowana impreza to gwarancja wyjątkowości i oczywiście (co jest celem nadrzędnym) idealna atmosfera. Elastyczność działania firm eventowych to także innowacyjne podejście w sektorze usług. Na przykład agencja eventowa może obsłużyć określony aspekt wydarzenia. Gra terenowa podczas spotkania firmowego, która niejednokrotnie obejmuje całą organizację projektu: od transportu uczestników, dostarczania posiłku, aż do zakończenia realizacji działań towarzyszących.
Dodatkowo dla firm eventowych nie ma prawie żadnych ograniczeń co do lokalizacji imprezy: może to być Warszawa, Wrocław, Kraków, Gdańsk czy dowolne inne miasto, ale impreza może odbywać się również nad jeziorem, na plaży, w górach lub w lesie. Właściwie nie ma tutaj żadnych ograniczeń.
Bez wątpienia na „event” należy patrzeć jak na produkt wyznaczony do konkretnego klienta. To produkt, wymagający: który wymaga profesjonalnego podejścia i wyobraźni.